Filmska je kritika još uvijek važna

siskel_ebertSvi smo čuli za filmsku kritiku ali nerjetko ne znamo objasniti njenu definiciju. To je disciplina koja uključuje vrednovanje filmskog rada. Obuhvaća naslove filma kao i sve što film uključuje pravce, nacionalne kinemtografije, periode.

Svatko bi trebao dobiti nešto od kritike, jer ako ne dobije, neće je uzeti u obzir. Onaj tko je zainteresiran za film, treba se interesirati i za filmsku kritiku. Da bi se film u potpunosti razumio uspoređuje se kritika filma sa samim filmom, pa je i film lakše razumijeti. To su dvije isprepletene djelatnosti koje se nadopunjuju.

Filmski kritičar u najčitanijem mediju slabije je praćen od bilo kojeg filma. Kritičari u stvari pišu za gledatelje. Gledatelji su ti koji u njihovom pisanju pronalaze znanje, zadovoljstvo, kulturu, itd.

Filmska kritika može puno toga napraviti, čak potaknuti stvaranje filmova kojih nigdje nema.

Hrvatska je jedan takav primjer. Devedesetih se proizvodilo malo filmova, ratne godine koje nikome nisu donijele ništa dobro, pa ni filmskoj industiriji. Filmski kritičari su pokrenuli priču o mladom hrvatskom filmu, s ciljem da ga stvori.

Kritika može imati razne funkcije; od popravaka, da pomogne da se nešto lakše razumije, u stvari da gledatelj dobije informaciju koja mu nedostaje. Mnoge se od tih informacija mogu naći na Internetu, ali te informacije treba obraditi, provjeriti, prije nego se prenesu gledateljima. Ako nekoga zanima samo prikaz onda tome kritika nema nikakvu funkciju.

U Hrvatskoj ima vrlo malo časopisa, uz vrlo slabe naklade, vrlo malo novina gdje kritičari mogu pisati. To se događa jer medijska komercijalizacija nagriza kritiku kao i filmska komercijalizacija. Medijska komercijalizacija guši prostor kritike, ali Hrvatska ima vrhunske kritičare. Ti vrhunski mladi kritičari pišu za Filmonaut, Filmski ljetopis i druge medije.

Filmska kritika je veoma važna da bi se film u cijelosti razumio, ne samo prikaz filma, već sve što je povezano u jednom društvu u razdoblju kojeg opisuje filmsko djelo.